سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

  {{قرقاوول لیدی آمهرت }}

{{  Ladya mhersts pheasant  }}

لیدی آمهرت گونه ای از قرقاوول سانان و از راسته ماکیان به شمار می رود، نام علمی آن (chrysolophus amherstiae) است، این نژاد قرقاوول بین مجموعه داران و فاروم های نگهداری قرقاوول و پرندگان زینتی در سراسر جهان، گونه ای شناخته شده است.

 

قرقاوول لیدی آمهرت در سال 1828 میلادی توسط حکمران بنگال به نام "آمهرت" به کشور انگلستان فرستاده شد و در دوره حکمرانی ناپلئون بناپارت به کشور فرانسه وارد شده است. علت نامگذاری آمهرت برای وی هم برگرفته از نام پادشاه بنگال (آمهرت) می باشد.

در ابتدا تنها فقط جنس نر قرقاوول لیدی آمهرت وارد بریتانیا شده بود، از اینرو اقدام به تکثیر لیدی آمهرت با ماده قرقاوول طلایی(بلژیکی) کردند. لذا بسیار معمول است که جنس ماده لیدی آمهرت را با جنس ماده قرقاوول طلایی اشتباه گرقته می شود. به طور کلی هیبرت (نژاد دورگه) قرقاوول لیدی آمهرت و طلایی در بین عموم مرسوم است که تقریبا قیمتی در حدود نژاد طلایی (بلژیکی) دارد، ولی قرقاوول لیدی آمهرت اصیل دارای خصوصیاتی همچون سینه سفید و تاج قرمز بر روی سر می باشد.

لیدی آمهرت ماده نیز نسبت به قرقاوول طلایی ماده، بزرگتر به همراه تاج کمرنگ قرمز بر روی سر، پاها به رنگ سبز و یا مایل به خاکستری است. در صورتی که پاهای قرقاوول چینی(طلایی) به رنگ زرد می باشد.

 






تاریخ : دوشنبه 91/11/2 | 6:16 عصر | نویسنده : محسن درچه زاده | نظرات ()
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.